In paradise! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van emmaenmaaikeintanzania - WaarBenJij.nu In paradise! - Reisverslag uit Zanzibar, Tanzania van emmaenmaaikeintanzania - WaarBenJij.nu

In paradise!

02 Augustus 2016 | Tanzania, Zanzibar

Op zaterdagochtend werden we met dubbele gevoelens wakker. Enerzijds enthousiast want we gaan naar Zanzibar, maar aan de andere kant sip want we verlaten Good hope met alle lieve aunties en kinderen.
Om kwart over 6 was het dan toch echt tijd om stilletjes afscheid te nemen van het terrein. We waren allebei wel blij dat we de avond ervoor al afscheid hadden genomen, want bij uitgezwaaid worden door de kinderen hadden we het niet droog gehouden.
Om half 8 waren we op het vliegveld en gingen we door een aantal checks heen. Het is hier allemaal wat simpeler dus dat was zo gebeurd. Toen was er gelukkig nog even tijd voor een ontbijt: ei met bacon. Dat was even een feestontbijt!
Om kwart voor 10 werd door een mevrouw "Zanzibar!" geroepen en mochten we over de landingsbaan naar het vliegtuig.
Het was een klein propellervliegtuig van een lokale Tanzaniaanse airline. Dit vonden we nog enigszins spannend, maar gelukkig ging alles goed.
Na 1 uur en 20 min stonden we met beide benen op Zanzibar. Het ging allemaal zo snel zodra we het vliegtuig uit waren, stonden onze tassen al in de hal van het vliegveld op ons te wachten. Daarna konden we instappen bij Eddy de taxi-chauffeur en op naar Mbuyuni beach villa's.
Tijdens onze rit zagen we al meteen dat Zanzibar vrij anders is dan het vaste Tanzaniaanse land. Lokale Tanzanianen hadden ons in Arusha dit al verteld. Tanzania is verdeeld in 2 delen: Zanzibar en Tanganyika. In Zanzibar is 90% moslim en in Tanganyika (het vaste land) is het een mix van christenen en moslims maar is het overgrote deel christen.
Je zag op weg naar ons hotel door deze verschillen ook grote verschillen in de omgeving. Op Zanzibar zie je ook de typisch Afrikaanse omgeving, maar gemixt met een stukje midden oosten. Dit maakt het weer een bijzonder geheel om naar te kijken.
Toen we aankwamen in het hotel keken we onze ogen uit: lichtblauwe zee, witte stranden, mooi zwembad en dat allemaal op 100 meter afstand van onze prachtige kamer. We hadden een mooie kamer met twee grote hemelbedden, een zitje, een veranda en een balzaal van een badkamer met een mega grote en lekkere douche.
Hier konden we wel wat dagen vertoeven!
Daarna zijn we gaan lunchen in het restaurant. Ook vanuit het restaurant kijk je zo op de lichtblauwe zee. Als je vanaf het zwembad of het restaurant een trapje afgaat, ben je met eb op het strand en met vloed sta je in de zee!
En wat heeft het restaurant lekker eten.
De rest van de dag zijn we gaan zwemmen in het zwembad en in de Indische oceaan. Wat een prachtige oceaan om in te zwemmen. Het water is heerlijk warm en het uitzicht is iets wat je niet meer vergeet.
Op het strand word je veel aangesproken door lokale mensen die van alles aan je proberen te verkopen. Na een kort praatje negeren we ze verder.
Na een middag badderen zijn we lekker op onze veranda gaan zitten en gaan douche in onze mega badkamer. We hebben de dag afgesloten met een heerlijk diner en een drankje op onze veranda onder de eindeloze sterrenhemel.
We hebben wel 6 vallende sterren gezien!

De dag erna stond ook in teken van relaxen, zwemmen, zonnen en lekker eten. Het ontbijt was heerlijk en met uitzicht op een vredige oceaan. We zijn eindelijk niet meer zo wit als eerst!

Maandag ging ons wekkertje om 05.30, omdat we om 6.00 uur opgehaald werden door onze taxi! Pfoe wat was het vroeg, we hadden nog niet eens ontbeten. Daar gingen we dan, op weg naar de dolfijnen. Aangekomen op de 'haven' kregen we flippers mee. Zelf hadden we al onze duikbril en snorkel meegenomen. Al heel snel konden we de zee op. In de zee lagen heel veel bootjes, die bestemd waren voor de activiteit 'met dolfijnen zwemmen'. Samen met onze schipper gingen we de zee op. Eerst heel rustig over de golven. We zagen een mooie zonsopkomst. Op een gegeven moment kreeg onze schipper een telefoontje. Er zijn in de verte dolfijnen gespot. Daar gingen we dan met een rotgang. We haalden alle bootjes in, die voor ons waren. De golven werden steeds hoger, terwijl hij geen snelheid minderde. Bam, daar gingen we. Ons zitplankje brak af, omdat we erg hard op een golf klapten. We schoven weer een bankje op en gingen weer volle vaart. De golven werden steeds hoger (soms wel hoger dan 3 meter). Ja daar zagen we ze. In groepjes zwommen ze door de golven. De schipper zei: wanneer ik jump zeg, moet je in het water springen. De eerste twee keren twijfelden we teveel en waren we te laat. Bij de derde keer was het raak. Jump, in het water. Maaike zag ze de eerste keer 2 meter onder haar zwemmen. Een volwassen dolfijn met een jong dolfijntje. Emma zag daarna een hele grote groep, sowieso 10 dolfijnen bij elkaar. Wat is dit gaaf zeg!!! Ze zwemmen zo dicht onder/ langs je. Elke keer gingen we op zoek naar andere dolfijnen en sprongen we het water in. Het was fijner om in de zee te liggen, dan in het bootje. Heen en weer geschommel zorgde ervoor dat we misselijk/zeeziek werden. We waren op een gegeven moment blij dat we weer terug naar het vaste land konden. Bij Emma ging de misselijkheid snel al weer weg. Bij Maaike duurde dit de hele ochtend. Om 9.00 uur kwamen we weer aan bij ons hotel. Emma ging alvast ontbijten en Maaike moest eerst even uitzieken. In de middag hebben we heerlijk in de zee gelegen/in het zwembad gezwommen. We zijn langs de kust gelopen en hebben genoten van het uitzicht. Wat is het hier toch mooi!
Het was een hele gave dag!

Vandaag was dan alweer onze laatste dag op paradijselijk Zanzibar. Wat vliegt de tijd! Vanochtend hebben we eerst lekker uitgeslapen en gaan ontbijten. Daarna hebben we nog een paar uurtjes gezwommen en in de zon gelegen. Voordat het echt tijd was om te gaan hebben we nog 1x geluncht in het lekkere restaurant.
Om kwart voor 3 reden we naar het vliegveld en hebben we gedag gezegd tegen het mooie Zanzibar. Hopelijk tot een volgende keer!

Morgenochtend vroeg worden we opgehaald voor een safari naar Serengeti, Ngorongoro en Tarangire.
We zijn super benieuwd en hebben er veel zin in :)

• 02 Augustus 2016 - 23:08

Gerard:

Dit leek me een mooi einde, maar jullie hebben ook nog een safari te goed zie ik. We zijn benieuwd...

• 03 Augustus 2016 - 00:26

Harald:

Hoi iedereen,

Wat gaat die reis toch snel he?

Nou ik ben benieuwd volgende week?

Kijken jullie een beetje uit tijdens de safari?

Goeie reis alvast!

xxx Papa

• 03 Augustus 2016 - 20:21

Oma Nel:

Als jullie weer terug zijn zullen we jullie mooie verslagen wel missen.en ook deleuke foto,s.wat hebben jullie toch veel meegemaakt en veel gezien. Xxx oma en opa